کرکره برقی

کرکره برقی

کرکره برقی

می توان از انواع کرکره برقی به عنوان درب اتوماتیک مغازه و فروشگاه استفاده نمود که در پایین توضیحاتی مختصر در مورد کرکره برقی فروشگاه تقدیم حضورتان می گردد :

بررسی انواع تیغه کرکره برقی مغازه و فروشگاه :

 عموماً جهت کرکره برقی مغازه از تیغه کرکره آلومینیوماستفاده می شود ، نکته ای که در انتخاب تیغه آلومینیوم جهت کرکره برقی فروشگاه حائز اهمیت است این است که تیغه کرکره برقی از بیلت 6063 آلومینیوم ساخته شده باشد تا دارای دوام بیشتری باشد و هنگام چرخش سر و صدای کمتری را از کرکره برقی شاهد باشیم . در تصویر بالا انواع کرکره برقی آلومینیوم قابل مشاهده است که رایج ترین نوع تیغه کرکره برقی آلومینیوم تیغه 80 یک پل ( تیغه کرکره قرمز رنگ در تصویر بالا ) است ، ولی جهت کرکره برقی مغازه و فروشگاههایی با عرض و ارتفاع خیلی زیاد ( مثلاً عرض 6.5 متر و ارتفاع 4.5 متر و بیشتر ) بهتر است از تیغه کرکره برقی 100 دوپل ( تیغه کرکره زرد رنگ در عکس فوق ) استفاده شود .

جهت هماهنگی کرکره برقی ساختمان با نمای کلی فروشگاه می توان از کرکره با رنگ های غیر سفید و یا کرکره برقی بصورت ترکیبی از کرکره برقی آلومینیوم و تیغه کرکره برقی پانچ و یا ترکیب تیغه کرکره آلومینیوم و تیغه کرکره پلی کربن شفاف استفاده نمود . همچنین جهت مغازه هایی که امنیت در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز است در هنگام شب داخل مغازه دیده شود ( مانند بانک ها ، صرافی ها ، طلا فروشی ها ، فرش فروشی ها و … ) می توان از کرکره برقی با تیغه کرکره پلی کربن شفاف استفاده نمود .

بررسی موتور کرکره برقی مغازه و فروشگاه :

با توجه به این مورد که موتور کرکره توبلار جهت استفاده در کرکره برقی مغازه طراحی و ساخته شده است  این نوع موتور کرکره در این کاربرد بسیار رایج است ولی محدودیتی که در استفاده از این موتور داریم این است که جهت کرکره برقی های بزرگ با وزن بالا این نوع موتور جوابگو نیست و همچنین این موتور عموماً فاقد برق اضطراری UPS می باشد، جهت مغازه هایی با دهنه بزرگ و کرکره برقی سنگین وزن  استفاده از موتور کرکره برقی ساید و یا موتور کرکره برقی توبلار صنعتی بسیار مناسب تر است .

موتور کرکره برقی پارکینگ

با توجه به اینکه تردد و باز و بسته شدن کرکره برقی پارکینگ بمراتب بیشتر از کرکره برقی مغازه است لذا بهتر است ازموتور ساید استفاده شود که تعداد تردد و قدرت آن بمراتب بیشتر از موتور تیوبلار است ، مزیت دیگر موتور ساید این است که در صورت خرابی از بیرون در دسترس است و نیاز نیست که کل کرکره برقی پایین آورده شود، از طرف دیگر مزیت موتور توبلار نسبت به ساید این است که درون رول قرار میگیرد و فضای کمتری اشغال میکند و همچنین حدود 15% ارازنتر از موتور کرکره برقی ساید است. موتور های کرکره برقی پارکینگ در دو تیپ معمولی و دارای برق اضطراری UPS ارائه می شوند که البته هر دو تیپ دارای خلاص کن دستی نیز می باشند. در تصویر پایین موتور سمت راست موتور کرکره برقی ساید و تصویر وسط موتور کرکره برقی توبلار می باشد.

انواع تیغه کرکره برقی پارکینگ از ارزان به گران:

کرکره برقی آلومینیوم

کرکره برقی غضروفدار

کرکره برقی پلی کربن شفاف

انواع تیغه کرکره برقی پارکینگ از بی صدا به کم صدا:

کرکره برقی غضروفدار

کرکره برقی پلی کربن شفاف

کرکره برقی آلومینیوم

اشتراک گذاری این مقاله

جستجو در سایت


دسته بندی